Na czym polega monitoring Internetu?

Monitoring Internetu to ogół działań obserwacyjnych, których celem będzie ustalenie stopnia obecności firmy w sieci. Wyszukiwanie informacji rozpoczyna się od ustalenia klucza, który otworzy dostęp do konkretnych obszarów internetu. Takim kluczem może być nazwa firmy, słowo, fraza czy interesujące nas zagadnienie. Może to być szerzej traktowane znaczeniowo jako branża.

Monitoring sięga na tyle daleko, że może obejmować swoim zasięgiem jednocześnie oficjalne komunikaty, nieformalne wpisy w blogosferze, na forach internetowych oraz w social mediach, a także pojedyncze wzmianki, wypowiedzi oraz komentarze w sieci. Wyniki wyszukiwania dadzą odpowiedź na to co potencjalni odbiorcy mogą powiedzieć o firmie. Monitoring internetu jest realizowany w czasie rzeczywistym albo przeszłym w poszukiwaniu informacji, które są archiwalne. 

Audyt opinii

Kontrola to może za duże słowo, ale chodzi o pewien audyt opinii. To takie działanie, które usprawni przegląd informacji i pozwoli skutecznie ocenić firmę. Mając świadomość jakie są cele marketingowe firmy można sprawdzić czy są one realizowane czy może trzeba podjąć jakieś działania zmierzające do zmiany tej sytuacji. Wartością będzie zawsze uzyskiwanie informacji zwrotnej o produkcie jaki mamy do zaoferowania. 

Target od A do Z

Narzędzia, którymi się posługujemy w procesie monitorowania internetu pozwolą uzyskać cenne informacje, które będą odnosić się do faktycznych odbiorców naszego przekazu. W przypadku stron www administrator będzie miał dane, które odnoszą się do użytkowników, słów kluczowych, które używał oraz miejsc, z którego przybył, czas jaki spędza na stronie, liczbę wizyt czy też przejrzane podstrony, przeglądarki czy system operacyjny. 

Reputacja marki i zarządzanie kryzysem

Pozytywny wizerunek marki to jeden z najważniejszych elementów, gdy chodzi o podejmowane działania marketingowe. Kształtowanie się tego będzie długofalowym procesem, który wymaga nieustannej czujności a także rozważnych decyzji jakie będzie trzeba podejmować. Gdy uda się osiągnąć pierwsze efekty będzie oczywistym, że każda sytuacja może zniszczyć wizerunek marki. Internet to miejsce, gdzie każdy może wypowiadać się swobodnie, a wiec o naszej firmie mogą pojawić się różne opinie. Jeśli więc chcemy unikać sytuacji, w której nie będzie można zareagować należy pomyśleć o zastosowaniu właśnie monitoringu internetu, by ocenić jak wygląda sytuacja związana z naszą firmą i tym jak jesteśmy oceniani w sieci.

Artykuł partnera zewnętrznego: marketing-automation.edu.pl

O serwisie

Portal poświęcony tematyce motoryzacyjnej oraz technologicznej

Jak wybrać odpowiednią felgę?
W jaki sposób poradzić sobie z zawieszeniem?
Jakie wybrać dodatki do wystroju wnętrza?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

Black Weekend

wiertarko wkrętarki

farby do wnętrz

Kontakt

kontakt@mogilnocity.pl

Galeria