Zalety LPG w samochodach sportowych i hybrydach

Dość często możemy usłyszeć, że instalacja gazowa jest rozwiązaniem, które interesuje przede wszystkim taksówkarzy oraz osoby, które są właścicielami starszych pojazdów. Okazuje się jednak, że LPG wspiera coraz nowsze pojazdy, w tym również auta sportowe i hybrydowe.

Najczęściej dzieje się tak dlatego, że mamy do czynienia z rozwiązaniem tańszym. Właściciele nowych samochodów nie ukrywają, że instalacja gazowa oznacza w ich przypadku większe oszczędności. Ma to duże znaczenie zwłaszcza wówczas, gdy pojazd jest wykorzystywany dość intensywnie i należy liczyć się z tym, że nie każde rozwiązanie będzie tak samo efektywne. Okazuje się przy tym, że ani sportowy charakter pojazdu, ani jego wysoka moc nie stanowią żadnego przeciwwskazania, gdy chcemy zainstalować instalację gazową.

Jeśli zatem mielibyśmy wskazać na zagadnienie, które mogłoby generować określone problemy, byłby to jedynie wybór właściwej instalacji. Jeśli jednak dokona się go w sposób prawidłowy, można mieć pewność, że silnik będzie pracował prawidłowo. Jeszcze nie tak dawno w samochodach sportowych znajdowały się przede wszystkim silniki z pośrednimi układami wtryskowymi.

I choć początkowo trudno było w to uwierzyć, przystosowanie silników tego rodzaju do pracy na paliwie gazowym wcale nie stanowiło dużego wyzwania. Dziś mamy jednak do czynienia przede wszystkim z samochodami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Te wymagają innych instalacji, najczęściej mówi się więc w ich kontekście o instalacjach V lub VI generacji. Pierwsza z nich charakteryzuje się tym, że nie ogranicza się do gazu, ale dotryskuje również do cylindrów benzynę. Nie powinno to nikogo dziwić, pozwala bowiem na lepszą ochronę wtryskiwaczy benzyny przed ich przegrzaniem. Niestety, instalacja tego typu nie jest wolna od wad, gdy bowiem mamy do czynienia z dużym obciążeniem, silnik ma tendencję do spalania wyłącznie benzyny.

Instalacja V generacji należy do tych, które wiążą się z nieco wyższym kosztem, istnieją jednak mocne argumenty przekonujące nas o tym, że jest to znacznie lepsze rozwiązanie. Nie posiada ona ani reduktora, ani dodatkowych wtryskiwaczy, mamy przy tym do czynienia z oddzielną pompą gazową znajdującą się przy zbiorniku paliwowym. Jeśli nasze auto będzie wykorzystywać te rozwiązanie, będzie jeździć wyłącznie w oparciu o paliwo gazowe.

Gdy mamy do czynienia z pojazdami hybrydowymi, nie możemy nie zgodzić się z tym, że oszczędność jest jednym z ich atutów. Podczas jazdy nimi silnik spalinowy jest przecież wspomagany przez silnik elektryczny i to właśnie energia elektryczna może być wykorzystywana jako jedyna zwłaszcza podczas pokonywania krótszych tras. Jeśli zatem zastanawiamy się, kiedy eksploatacja hybryd jest najtańsza, nie możemy nie zgodzić się z tym, że najwięcej korzyści przynosi ona w mieście.

W Polsce właściciele hybryd nie wahają się jednak przed montażem instalacji LPG. Wsparcie dla nich stanowi zresztą silnik umieszczony w tego typu pojazdach, okazuje się bowiem, że jest on wyjątkowo prosty pod względem technologicznym. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem są instalacje IV generacji, które mają jeszcze jeden atut, są bowiem znacznie tańsze niż nowsze konstrukcje.

O serwisie

Portal poświęcony tematyce motoryzacyjnej oraz technologicznej

Jak wybrać odpowiednią felgę?
W jaki sposób poradzić sobie z zawieszeniem?
Jakie wybrać dodatki do wystroju wnętrza?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

wiertarko wkrętarki

farby do wnętrz

Kontakt

kontakt@mogilnocity.pl

Galeria