Typowe awarie zawieszenia regulowanego

Jeśli kupujemy samochody za 200.000 złotych i droższe, akceptujemy w pełni, że oferowane przez nie wygodne zawieszenie regulowane będzie wymagało odpowiednich nakładów finansowych na utrzymanie go w odpowiednim stanie. Czasami jednak na samochód z podobną technologią decydują się ludzie kupujący tańsze, używane pojazdy. Dla nich koszty związane z takim zawieszeniem bywają nieprzyjemną niespodzianką.

Plusy dodatnie

Zawieszenie regulowane to domena przede wszystkim drogich pojazdów SUV oraz crossover. Jego zadaniem jest podwyższenie prześwitu pojazdu, co ma oczywiste zalety dla tego typu samochodów. W przypadku samochodów sportowych i limuzyn takie zawieszenie pozwala z kolei na obniżenie prześwitu, dzięki czemu auto lepiej prowadzi się na dobrej drodze i jest wygodniejsze.

Ogólna zasada działania takiego zawieszenia jest prosta, ponieważ metalowe elementy są w nim zastąpione miechami z powietrzem pod ciśnieniem lub sfery wypełnione azotem w przypadku pojazdów Citroena. W niektórych trochę bardziej ekonomicznych rozwiązaniach zawieszenie pneumatyczne stosowane jest tylko na tylnej osi.

Plusy ujemne

Zawieszenie regulowane jest układem bardzo skomplikowanym, co przekłada się na konieczność serwisowania go tylko w punktach posiadających odpowiednie możliwości sprzętowe. Serwis musi być wykonywany regularnie, by znaleźć najdrobniejsze wycieki, najczęstszy powód awarii. Im mniejsze uszkodzenie, tym tańsza naprawa.

Typowe awarie

Najczęściej problemy spowodowane są rozszczelnieniem przewodów ciśnieniowych. W takim przypadku koniecznie trzeba wymienić złączki zaworów zawieszenia. W czasie serwisowania sprawdzać trzeba stan zaworów sterowania poduszek w układach chociażby Nivo. Nie można wtedy zapomnieć o kontroli elektronicznych czujników prześwitu. Rozpoznanie awarii, kiedy już do niej dojdzie, jest raczej proste, ponieważ informować nas będą o tym kontrolki na desce rozdzielczej.

Elementem wymagającym najczęstszej wymiany są miechy zawieszenia, przednie lub tylne. Wszelkie spadki ciśnienia w układzie to najczęściej ich wina. Ich ceny zaczynają się od 1.500 złotych, co jest poważnym wydatkiem. Tego typu awaria jest rozpoznawalna po tym, że często uruchamia się kompresor. Samochód może też się obniżyć po dłuższym postoju.

O serwisie

Portal poświęcony tematyce motoryzacyjnej oraz technologicznej

Jak wybrać odpowiednią felgę?
W jaki sposób poradzić sobie z zawieszeniem?
Jakie wybrać dodatki do wystroju wnętrza?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

Black Weekend

wiertarko wkrętarki

farby do wnętrz

Kontakt

kontakt@mogilnocity.pl

Galeria